please clik eh..

Wednesday, February 9, 2011

6 month of qisha humairah...

anyway... tadi aku pegi checkup si qisha ...dah 6 bulan rupanya.....cepatkan? rasanya baru semalam perut aku kene toreh....still terasa pedih.
ngeri ok???? mau tak ngeri..ko kene kangkang luas2 ..saper kata beranak operation tak kene kangkang ? wajib kangkang...ok.

masa dr cakap kene kangkang.aku pandang muka Dr  tuh..
pelik.
yelah..kata nak toreh perut aku. ko nak toreh kat bawah situ ke?ko biar betul...
gelabah gak aku.
rupanya bagi senang kedudukan bayi.CAKAP DENGAN TERANG LAINKALI.
naseb Dr. perempuan.

tak ngeri ke keje belah2 perut orang ne? 

tapi ngeri lagi aku rasa dokter yang kene  tengok benda comel tuh ( comel la..kalau tak ..takkan laki or jantan2 gersang tuh suka??hahahah...ops..melalut!)

seluk-seluk.
pas tuh jolok-jolok.
rasa-rasa.
ngeri ok? 

dr. yang jolok-jolok aku time tuh adalah lelaki.

muda.( nampak sangat muka budak pas spm k)

belum kahwin.(aku tau sebab dia mintak maap dulu ngan aku sebab terpaksa jolok-jolok. yelah..kalau orang dah kawin..takder maknanyer nak mintap maap sakan. terus jer jolok.)

lagi best..dia ada janggut

aku tau takder kene mengena janggut ngan kes jolok-jolok ne.tapi aku segan ..sebab bagi aku , orang yang ada janggut ala2 janggut ikut sunnah nabi ne selalunya orang bebaik..aku malu sey... jangan orang tabligh dah la.. aku lari time tuh gak g carik laki aku..

ajak g check in hospital Annur Bangi. 
kompem Dr. pompuan.

dahlah masa dr tuh dok jolok-jolok tuh..aku pandang gak muka dia.
berkerut-kerut. 
tapi dia pandang atas.kat lampu bilik tuh.
nape pandang atas? cari ilham ke?

'puan, dah bukak 4cm ne'

'ye ker? sakit sangat ne???

memang aku sakit gila.cam urat pinggang aku nak putus je.
seyes sakit beb.
bergegar tiang besi sebelah aku tuh aku pegang.kalau besi lembut.kompen patah.nasib pakai G.L gomen. free!
rasa cam nak jerit.
tapi kang kene tampa ngan misi plak.
mengucap.
selawat.
tuh je yang mampu aku buat.
yerlah..mak aku dah pesan siap-siap.
'nanti kalau nak beranak,kalau rasa sakit,jangan terjerit-jerit..terpekik sana sini'

' nape'

aku tanya soklan ne seyes jujur tahap dewa.
first anak katakan.mana aku tau.
 aku ne kalau kene cubit je dah nangis sakan macam kene sebat ngan ekor ikan pari .
ne lagi la sakit nak beranak. mau satu cakerawala ne dengo jeritan aku.

'sebab ... kau tuh kan orang islam'

pergh..terbakar ok?
pedih je jawapan misi nak pencen tuh . dengan selamba.

mak,kalau along ne terjerit-jerit ke.terlolong ke.. along still orang islam mak oiii. takdernya aku terkeluar dari Islam.
mak aku ne..kalau bab kondem ..memang pedih.
tapi yelah... aku ne kan degil.
agaknya kalau cakap lemah lembut...mau kang aku tak dengo. bingai sket aku ne.


dalam dok berselawat tuh la..aku dengor Doktor ne cakap..

'tapi lain macam pulak kepala baby ne?'

'haah??'

time ne lagi aku ngeri.
apa maksud lain  macam doktor woiiiii.........? janganlah memain...lutut aku dah menggigil ne.

empat segi ke? woi ...kepala alien jer cenggitu...
aku rasa aku kawin dengan putera jawa okkkkkkk... hahaha..idung ko tuh kembang ok...anak raja barbados pun belum tentu nak ko k???

korang ingat tak yang dolu2 ada budak kepala besar tuh..ape nama dia erk?? siti musliha kan??
mintak jauh la.... gegel aku..

pas tuh Doktor ne panggil sorang lagi doktor.
doktor yang aku rasa tahap dia lagi tinggi kottt.

'saya pas kat pakar saya ye'

lembut jer cakap. tapi aku plak naik hangin.
mau taknyer... aku tengah sakit bagai , ko nak pas pas plak ...ingat toy ke benda alah tuh?
nape dari tadi tak jer ko panggil pakar tu buat?
sakit ok time ko jolok-jolok tuh.

rasa-rasa Ade gak time tuh yang meroyan.
ko jolok lagi siap ko.

'Puan,saya nak masuk dalam lagi ye'

cee...betulkan?? kan dah kata.
kan dari awal ko buat kan senang.tiang sebelah aku ne makin kuat aku pegang. ada gak yang kene hempas kang.

'eh..tangan baby ne atas kepalalah.... the baby is thingking!!!

kuat giler dia jerit.satu bilik tuh leh dengar.
peluh jantan dah kuar ne. eh..betina la.
panik.

lagi panik ..bila dia jerit lagi...
lagi kuat dari tadi dan jeritan kali ini lebih seram sey....

'patient tadi dah admit ke belum??

pompuan ne kan memang tak tau nak kontrol sora depan aku yang tengah sakit giles babi ne.
aku dengar satu sora halus jawab dari balik pintu.

'belum doktor.'

'good....hold that one.. masuk patient ne dulu.......EMERGENCY OPERATION NOW!'

pergh... masa tuh yang terbayang hanyala muka mak aku..
oh..time ne ingat plak mak ko ye...time ko melawan cakap bukan main hebat menjawab ek...skang baru tau..
padan muka.

tak sampai 5 minit...aku dah dibogelkan tanpa sempat aku tanya kenapa aku dibogelkan..(hahaha...sejuk beb). dlm aku dok mengerang sakit ne, tetiba baek je satu misi ne dok congok depan aku ..

'puan..kita buang bulu apa yang patut yer...'

adoi..malu....

'kan dah bersih tuh'
memang clear ok kat kawasan tuh.

'memangla.... tapi ne prosedur biasa...cukur walaupun takder bulu'

what????? ko ne bior betul...bulu kaki aku tak nak cukurkan ke sekali?
dahlah ganas.aku rasa dia kalau boleh dengan kulit-kulit aku ,dia nak cukur skali.

aku masuk kul 10 malam pada 5.8.2010  kat bilik pemeriksaan.

kul 11 malam, kene tolak.

kul 11.45, perut aku kene toreh.doktor tuh toreh perut aku sambil berborak posting kawan dia kat kuantan. siot... salah bedah ..siap ko!

kul 12.15, baby pun kuar.aku dengar nangis jer.pas tuh dia tak bg aku tengok.
aku beria nak tengok sebab aku memang tak tau baby aku tuh baby gurl atai boy.

12.30 malam , aku still tak dapat tengok baby aku. yerlah,.kan kalau dlm tibi tuh ,,emak baby akan peluk baby dia pas jer baby tuh kuarkan? kan? kan?kan? kenkadang siap ,baby berdarah lagik. aku tanya kat doktor yang sibuk menjahit  perut aku tuh, mana baby aku?

'eh, misi tak bagi tengok ke?
'kak, mana baby..mommy dia nak tengok?

beria-beria jerit.

'puan, sorry yer, misi tuh lupa nak show kat puan,dia dah bawak keluar..puan tengok nanti-nanti jerla yer'

naseb ko tengah jahit perut aku,kalau tak memang aku bangun carik baby aku.
bior terburai perut aku ..siap usus terjelir-jelir kuar..

eh, tuh dah macam hantu mak lampir.

kesimpulannya.aku keluar dari wad kul 1.30 pagi dan dok jumpa anak aku kul 3.50 pagi.
sepanjang masa tuh, aku telah dibogelkan.hahahaha
seyes ..tuh paling lama aku bogel..tanpa hubby di sisi.sejuk okkkkkkkkk!
yang best, aku perasan... ada 4 doktor lelaki sepanjang aku dibogelkan di dalam labour room. siot.
anyway..........

happy six month ..qisha...

kuat makan,kuat berak!
kuat golek,kuat menjerit2!
TAPI ummi STILL loves qisha.

sejam selepas dilahirkan.
now..............

*
*
*
*
*
*



kening qisha yang terover pose.

peace!

qisha ngan ayah... dia ne kan anak ayah..muka sebijik..

kan? tak der langsung muka aku kan? kecuali hidung.. eh..tuh bukan salah aku k. salah baka!

air liur meleleh jer.nak tumbuh gigi rasanya.

wit atok kesayangan....


6 month of little Q


ALHAMDULILLAH.............................................................

4 comments:

pu3sakura said...

huhuhu..mai...seram baca story mai bersalin tapi apapun comeyy nye qisha...bila nak bawa jumpa aunty yanti nih...hehehe...

sarah said...

meh la dtg sini

Anonymous said...

salam, kat hospital mana bersalin? saya pun ada pengalaman yang lebih kurang sama bersalin di hospital Kapit, Sarawak...masuk LR je terperanjat nurse suruh bertelanjang...dalam tu ada dalam 8-9 orang ibu2 nk bersalin jgk....semuanya membulat tanpa seurat benang...first time terpaksa telanjang bogey depan lelaki lain selain suami....

pn sue

Anonymous said...

saya pun pernah ada pengalaman memalukan dgn doktor2 lelaki ni...