please clik eh..

Monday, February 21, 2011

kalau la aku ada stesen tv sendirik!

bosan.

bosan dengan rancangan tv sekarang ne.
kalau tengok berita, asyik cerita pasal politk je....adalah selit-selit pasal kisah masyarakat sikit...
tapi dalam satu jam berita mau-mau 30 minit adalah mengenai politik.

napa ek?
jap lagi kisah adun ne main lompat kijang ke parti lain.
jap lagi kisah YB yang tak de ending story....main bontot orang... tak abis kisah kau dan si bontot dia.bosan dan jijik!
baik layan cerita  wonder pets...

apa yang pentinggggggggggg??? KERJASAMA!
then

Kisah pilihanraya plak ...nak buat ganti ahli YB yang baru meninggal...berduyun-duyun pulak orang nak pulun nak buat pilhanraya... 
pas tuh , dia tayang pulak kisah orang susah...hidup miskin...konon nya cerita rakyat yang dipinggir... muncul gak muka YB ne pulak. motif??????

politik juga kannnnnnnn?
aku dah tak boleh nak ngadap berita yang tak membangkit nafsu aku langsung....
setiap berita ..ada je agenda yang terselit... 
adoi..............

yang best...kalau ada jer YB yang meninggal....siap sedialah kawasan parlimen tuh..
time ne yang beruntung adalah manusia -manusia di kawasan tue..
mau taknyaa........
 mintak lembu sekor.... dapat sekandang...hambekkkk.
kadang-kadang siap dah cakap orang ne petani harapan...kene contohlah macam orang ne.. padahal sebelum ne punya lah panjat tangga sana sini ,mintak bantuan...ke hulur ke hilir tak dapat -dapat jugak...
tup-tup..meninggal si YB.... bergolek-golek je orang datang tolong ek..bertuah lah ko...

tengok pulak sekolah ne senget.... terus bagi bantuan...
padahal...sekolah tuh dah pacak berpuluh-puluh tahun.....memang dah senget....
tapi sebab si YB yang meninggal tadi ....dapat bangunan tegak 90 darjah....

senang cerita....
kerana YB meninggal... semua dapat pekdah...
lama-lama kang..ada gak orang doa bila YB tempat dia nak .............(tak sampai ati aku plak nak sebut)
kesianla wahai YB seluruh Mesia..... 
masa ko idup,kenkadang takder nampak plak jasa ko ..
bila ko dah takder......semua orang dapat pekdah....
hahahahahha

tapi ape2 pun
yang habis...
DUIT RAKYAT.

apepun ....aku bersyukur negara kita ini aman damai..
kalau jadi cam MESIR ke, IRAQ ke...
haru .............

but anyway.....trend zaman skang kalau ko dah takder...baru orang hargai....
tetiba teringat kat radio tadi..
tribute pasal Sudirman....
tak minat sangat tapi aku ingat lagi 
telah dinobatkan sebagai Penghibur Nombor 1 Asia dari Malaysia

aku pun google...
carik -carik kat wikipedia
macam-macam bakat cam penyanyi, penghibur, penggubah, peguam, penulis, pengarang (buku kanak-kanak), pelukis kartun, usahawan, dan pelakon.

bakat aku???? hahahahahah........ marah orang...boleh?haha

Serba sedikit yang ada dalam otak aku cam 

1. orang bagi jolokan...

1. Penghibur Milik Masyarakat----> imej dia pakai corak bendera kita ne memang pemes kan?
2. Seniman Rakyat------> belum ada lagi seniman yang buat kat chow kit....
3. Elvis Malaysia. -----> tang jambul dia kot...penat aku tengok yang mana cam ELVIS

2. air sudi....kan?? betulkan nama air jenama tuhkan?

aku pernah minum....korang pernah tak??? 




3. dia ada degree lawyer kan???kan???

very educated person lah!   





 
4. filem KAMI.... Cam sedih gak cerita ne..

sedih jer cerita ne...



5. yang ne aku tak tau.....hahahahha

gambar kahwin dia...ne first time aku tengok!

6. punca sebenar kematian dia-----> berteka-teki sampai sekarang... kenapa ek?

18 Jun 2009- dia dapat gelaran datuk.----> Bukan boleh bawak kubur pun..

ape pun semoga roh arwah dicucuri rahmat. Al-Fatihah..........

setiap orang .... memang hendak kan perhatian
ada yang mendapat perhatian secara baik cam Sudir...
tapi ada yang cari perhatian cara negatif...

korang nak tengok camane???
meh jom jenguk kat blog neh..
meh aku tepek...kongsi2la ek...

amboi............................perlukerrr?




dasat la ko..........



aku doakan anak-anak muda kat luar tuh..
jangan jadi macam ne k...
aku tau korang sangat cantik..tapi jangan pamerkan dengan cara begini
kalau Qisha macam ne....
berbirat bontot dia aku sebat...
hehehehe



ada jual tak kat mesia...



No comments: