please clik eh..

Wednesday, June 15, 2011

di mana cantiknya seorang wanita....

lately, aku selalu lepak kat satu blog ne
aku suka tengok gambar-gambarnya yang sangat cantik dan ceria
melihat keindahan kaum sendiri adalah minat yang tak dapat disangkal
minat tengok je..bukan minat kaum sendiri...

melihat wanita lain yang gah bergaya,
senyuman yang manja
lesung pipit pemanis wajah
adakalanya aku sendiri tak terlepas dari menatap wajah kurniaan Allah
bagi lelaki..itulah NIKMAT DUNIA!

Tapi aku agak terkedu apabila blogger ini menyatakan bahawa kalau memakai tudung , susah nak cari job di luar negara...membuatkan aku berfikir banyak kali. betul ke?

bertudung dan berhijab bukan halangan untuk berjaya di dunia ini
banyaklah contoh-contoh positif kejayaan wanita  berhijab...trylah google ...

aku mengenali kakak kepada teman aku yang hidup di UK
kakak dia ne memang best student  dulu-dulu...
memang pandailah....sampaikan dapat biasiswa hingga peringkat PHD dalam bidang perubatan..

setelah habis belajar, pihak hospital di mana tempat kakak dia practical sedang mencari seorang doktor baru..
sebagai anak melayu  waktu ini(zaman itu memang tak ramai student melayu)
kakak dia pun apply dengan harapan yang tinggi... kira-kira 200 orang dari seluruh dunia yang turut apply tapi pihak hospital hanya nak 4 orang sahaja.... Leh imagine tak?

yerlah..... ingat mudah ke dengan waktu itu sentimen anti Islam sangat kuat di UK
jadi peratus kejayaan adalah 10 % je..perempuan Islam pulak itu....

tapi kalau sudah tertulis di luth mahfuz yang itu adalh rezeki kita,,,,InsyaAllah pasti jadi milik kita
kakak kawan aku ini berjaya dan dari 4 orang tuh... hanya kakak dia seorang wanita yang terpilih

SEORANG WANITA ISLAM DAN BERHIJAB!

so..... bertudung bukanlah halangan tapi perlindungan 
wanitakan sumber fitnah.....
dan sebenarnya anda lebih cantik malah lagi manis bila berhijab....


TAK PERCAYA?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
AWESOME! 

Gambar dari FB ustaz Azhar Idrus

1 comment:

Firdaus Life said...

menarik... semoga dia terus berjaya sebagai doktor