please clik eh..

Thursday, March 19, 2009

crita dari timur..2009




selepas 10 tahun saya tidak menjejakkan kaki ke pantai timur.... terutama kelantan... saat ini memang amat mengujakan.... terlalu banyak perubahan yang saya tengok mewarnai setiap inci perjalanan kali ini... perjalanan kali ini disertai oleh famili saya kecuali angah kerana menghadapi test di uitm.pakmi family n pak ye.... nampaknya farah tidak dapat sertai konvoi family ini...(mak dier tak luluskan cuti..hehheheh)...



tepat 6.45 pagi 13.3.09 di pagi jumaat yang barakah ini... kami memulakan perjalanan yang di anggarkan selama 12 jam... cuaca agak mendung tapi kami tetap bersemangat untuk teruskan .... *hatiku berbunga*


antara laluan yang dilalui ialah segamat-muadzam-kuantan-terenggannu-kelantan.... thanks to ayah yang masih kuat untuk membawa kami tanpa bantuan saya as co -pilot ( ala..ayah tak percaya dengan saya kan..... huhuhuhu...). benda yang paling saya teruja ialah kad perjalanan di tol apabila kita mula masuk hiway gambang... dolu-dolu masa saya bersekolah di kuantan..mana ada semua ne dasat betul la..


hujan yang lebat terus mengiringi perjalanan kami kelantan...kami sampai di pintiu gerbang kelantan tepat pukul 7.45 malam.... sempat menikmati keenakkan sup kelantan di pasir mas... sedap giler...kedai makcik ne memang perhentian wajiblah setiap kali famili saya pergi kelantan....sampaikan mak cik tu pun dah kenal... siap dapat diskaun.... tq!!!!


hotel pilihan kali ini- hotel ummi... memang murah... rm80 jer... terdapat dua king yang besar . yang penting dekat dengan masjid Muhammadiah.... senang nak bergerak lagipun...(kes nak shoppingla ne). kami juga telah puas menjelajahi pengkalan kubor dan wakaf che yeh... kelantan skrang memng happenninglah...dengan kb mall la.. they growing up larrrrrrrr... * toink*toink*
kalau nak diikut nafsu... memang semua nak beli.... (kan bagus kalau boleh cetak duit.....)... korang tengoklah kegilaan kami bershopping... hujan pun sanggup redah.... tapi kelantan memng bestlah...... they have everything.... orangnya cantik,makanan yang murah,tempat pilihan shopping, suasana yang tenang.... oh.... rindunya.... *rindu lagi si dia*




No comments: