please clik eh..

Tuesday, April 12, 2011

bertugas sebagai flying squad aka superwoman

FLYING SQUAD!
 korang pernah dengar tak?????
keje ne macam ko kene g jenguk2 ape projek yang dah dijalankan..dah siap ker? baru mula ker ?dan terbakar ker? dah mampus ker..cenggituwla hh
selalunya kalau nak kuar jer...mesti ader masalh kenderaan
almaklumlah..keje gomen..sape cepat dia dapat..kalau tak ko pakai la kete sendiri....hua...
kan bagus kalau aku ada kenderaan yang tak payah beratur isi borang...kene book la...
adakah seperti ini




v
v
v
v
v
v
v
v
v

kalau macam kan senang...bos suruh jer..aku terus tebar tikar aku...agak masuk waktu semayang aku leh terus ke Mekah ...semayang kat sane..... jimat duit gomen dan mungkin aku akan naik haji sebnyk 17 blas kali ..hahaha




atau seperti ini



pinjam kat adik herry.... tapi aku rasa kalau lama pakai ...sakit bijik aku.hahahhahahah ...kene modified letak kusyen.hahahaha


atau mungkin begini






ne dah ok tapi bos aku mesti marah sebab orang gomen mane leh pakai spender kat luar masa keje.... bahaya2...




yang ne best








macam dalam cerita criminal  minds..ada kes jer aku terbang...terbang pakai pesawat sendiri......hebat wooo...pas tuh aku kene kejor SPRM..HHAAHAHHA... kompem aku rampok bank kalau pakai ni...


ntah-ntah cenggini





paling murah... dan senang..hahahahahhaha




Nama pun ada fly kan? so keje aku ada terbang merata -rata
nengok projek yang dijalankan  menghabiskan menggunakan pembayar cukai....
bunyi macam best tapi penat....
penat bekerja takper lagi yerlah sebab ko dah kene bayar untuk buat keje...
tapi penat yang ini aku tak tahan......
penat .....
penat.......
penat .....
penat....penat .....
penat....penat .....
penat....








MERINDU....


 rindu pada tangisan ,senyuman, masam ,manis, ketawa si kecik tuelah
uols....kalau nak tahu...tertonggeng aku dibuatnya....
tengah keje tuh..aku macam mencatit maklumat...rupanya
bila-bila semak balik notes yang aku buat rupanya only one word aku  tulis...thats word is QISHA!
Cemane neh? korang ada ubat ilang rindu tak? jual skit kat aku larrr....huahahuahahua
payah nak cerita....
bulan lepas aku induksi sebab aku ne tak sah lagi sebagai penjawat awam...2 minggu beb aku tinggalkan...pergh... bengkak cik b aku sebab tak dihisap...
dahlah masa nak g si q ne bolehlah pulak cirit birit...sampai melecet2 bonz dia..kuar darah
aku hampir 2 tak jadi g....sebak dada aku tinggalkan si q.mujurlah m.i.l aku nak jagakan..kalau tak...bapaknyer la yg kene jaga....
rindu punya pasal....macam nak pecah screen henpon aku jadinya..mau taknya kalau orang lain dok sebok tgk slaid..aku tgk gambo si kecik tuh.. mujur exam leh jawab

sometimes aku berbelah bahagi antara kerjaya dan keluarga...
kalaulah aku bisa memilih untuk menjaga anak..kan bagus
tapi apa dya...hidup di bandar New York  ne memng takleh survive kalau laki bini tak same2 keje.....
gerak skit jer...duit...kuar je umah duit...
bila aku pikir,sebenarnya aku lgi miskin dari peserta pembasmian kemiskinan yang aku handle ne
walaupun diorang tak cukup keperluan asas..kita rasa kesian melihat
rumah macam nak roboh
makan apa yang ada disekiling
takde astro, peralatan rumah ala kadar...
takder kenderaan
jarang dapat makan kfc

but.....

kalau dipikirkan .....
diorang tak payah pikir nak bayar sewa rumah, atau byr hutang rumah..ne tak umah kaw bertingkat2.. tapi berhutang ....cam aku..umah kuarters....kene halau..mau aku merempat!
mereka tak perlu ke pasar...lagi sihat makanan yang mereka ambil atau tanam sendiri...no baja berlebihan...ne kalau g pasar new york ne...mau sayur senonet je dah rm2....bila masak sejemput jer....
no astro bill beb...bayar mahal...tapi bial hujan tak dapat gak siaran...sial!
taukah korang bahawa ayam kfc disuntik dengan bermacam ubat?? jadi siapakah yang rugi yak dapat makan kfc?? yang terlebih duit atau yang kur..rang duit...???

pikir2kan ye....


p/s : aku kaya taw...... kaya hutang....

nanti aku upload gambo k.

No comments: