please clik eh..

Monday, April 11, 2011

nikmatnya bila di uji....



post menginsafkan diri sendiri

lama aku tak menginsafi diri ..bukan lupa diri,,just sudah agak lama aku tak meneliti diri sendiri
korang takperlah..hebat luar dan dalam..
aku? huhuhuuu

lately, ada aje dugaan yang datang
kadangkala aku pun tak paham
why?why?why?
sampai lelah aku dibuatnya....
tak baikkan asyik mengeluh kan? kan?

semalam luah kat emak  mengenai dugaan yang hadir tak berenti-renti ne...

erra fazira : mak..nape erk? ada aje masalah..qisha sakitla, kene marah bos, nak bayar utang yang dtg 
                    tetiba...along tensen sangatlah mak....macam nak lari jauh-jauh jer

mak erra fazira : Allah tunjuk rasa cintanya pada hamba melalui dugaanla.... cuba ko pikir..setiap dugaan tuh ,
                    agak2 ko dapat tak selesai atau laluinya?   terasa indah tak bila masalah selesai..
  
erra fazira : semua prob tuh settle la.... takdder yang tak settle.... bila selesai... happylah ...

mak erra fazira : kan mak dah cakap???? 

bila aku pikir guna otak aku yang tak berapa cerdik ne... betul la.... kadang 2 kita rasa macam nak mengamuk..sdeih bila ada problem datang .... kadang hangin jer satu badan... tapi esok lusa ko dah boleh gelak2 happy main bowling, makan tambah 4 pinggan, g shopping serta beromen ngan suami dua tiga kali sehari (nuahahahahahah...tak der kaitan)...

anyway.... masalah terbesar aku adalah menghabiskan kerja...
mampus aku kalau bos tanya kang...
aku tak kisah kalau dia mintak tapi kalau dia keluar ayat ne....

'mana laporan pemantauan...duit kerajaan dah banyak habis tuh'

time tuh korang leh tengok aku terbakar kat situ.... 
tak baekkla ....claim aku pun tak dapat lagik taw...kan aku bayar cukai gak!!!!!!!! huahhuahuahua



No comments: