please clik eh..

Monday, December 5, 2011

Tangga gaji baru bagi greD N

Orang gomen dah baca statusFB KPPA ke?


keluar dah tangga gaji baru bagi GRED N....
Aku belum baca full pekeliling...sebab tak tahu gred aku sama dengan tangga gaji ne ke tak?
not bad la tangga gaji baru
lebih tinggi masa aku kerja sebagai pembantu tadbir, N17 di HKL pada tahun 2005

masa aku dulu terkial-kial nak makan
gaji start RM565 masa itu..tambah elaun-elaun...adalah dalam RM1,200 cam tuhla
tolak sewa rumah..actually sewa katil dalam RM150....
PTPTN= RM100
makan + minum = RM 300
mak + ayah = ????


kadang-kadang kalau tak cukup....aku bungkus baki lauk makanan kat hospital
walaupun cukup2...tapi hati  happy memanjang
lauk ikan bilis tuh dah cukup heaven
makan ramai-ramai dengan teman sebilik
duit tak banyak tapi hati senang
tapi budak baru sekarang... gaji tak cukup la, tak boleh itula..inila...
memang tak cukup kalau ikut nafsu cik adik oi
gaji tak banyak
hutang melambak2
tapi keinginan shopping melampau-lampau

 
 
tudung berjenama
kasut tiap2 bulan berganti
peralatan mekap...mak aii....
tak salah nak reward diri dengan barang-barang mahal
yelah..penat bekerja...
tapi ukurlah gaji anda di bank2 memasing ye
elok2lah berjimat -jimat
hari ni kita sihat...esok-esok terlentang sakit
sape nak tolong kita dik oi??

lagi satu, gaji nie dah naik sikit..
bawak2lah bayar hutang korang ye
terutaman PETEH-PETEH NEVER END tuh ye
jangan-jangan buat lupa......

LUPA?
xpe..meh aku tepek link PTPTN ne buat manusia yang buat2 lupa bayar yer


 tak ingat lagi???meh sini aku tunjukkan yang bagi korang ingat sikit
 *
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 *
*
*
*
*
*


 

cukup besar aku tepek link  dan logo PTPTN tuh..kalau tak nampak jugak..tak tahu nak cakap apa...

Anyway...Allah tak suka hambanya berhutang taw...aku selalu pikir jalan nak bayar hutang ne...
kalau ada lobang baekkk punya dan halal..bagitahulah aku ....

No comments: