please clik eh..

Monday, November 21, 2011

cuti seketika........

lama dah plan nak cuti ...nak rehatkan otak aku ne supaya tak tambah mengong....hahahah
tak jauh pun....kat cameron jer...duduk pun kat rumah persekutuan tuh ha...
last time aku dok kat RPP Cameron ne..
masa aku honeymoon.... dua taun lepas...
hahahaha.... plan nak honeymoon kali kedua kunun...
tapi pekebendanya honeymoon celah2 mak bapak akukannnnnn????
so kita kene duduk sopan-sopan... /..>


ne masa dah nak checck out dari RPP Cameron


RPP Cameron ne murah jer...
ada pelbagai harga ...bergantung pd kelayakkan gred memasing...
macam aku... hajat nak book bilik besar tapi nan ado..
so book bilik biasa dengan harga only rm25 per nite! murah kan????
kalau tempah dua bilik...dapat bilik yg ada laluan tengah..


so macam si qisha tuh...sekejap hulu sekejap ke hilir...
tapi bilik tu very basic.... tuala percuma pun takder bai.... naseblah kalau tak bawak tuala...
either ko gulung pakai cadar atau sejadah.....hahahaa...
kalau ada laki.... ko peluk je lah...hehehe...gatai!


aku ne set bagai baju sejuk si Qisha tuh...kot2la sejuk bagai.... demam kang..tak ke naya???
dari nak ilang stres..terus tambah azab...
nak rak aku packing...stokin la... baju sejuk la...baju lengan panjang jer berhelai2....
baru g cameron.... kalau g oberceee???? cemane gammak aku packing bai...


last-last.... minah tuh rilex je...
tidor pun tak nak selimut...
berpampers ke hulu hilir...otai gila!


qi n tok mi




ohh...cameron dah tak berapa sejuk macam dulu...
aku ne bangsa ...sejuk sgt takleh...panas sangat pun takleh,....kene suamsuam kuku je badan aku ne...
tapi memang dah tak sejuk seyyyy..... beza dgn 10 tahun lepas....
maybe dah byk hutan kene tebang nak buat kebun....





heran aku..
the main thing..manusia dtg cameron nih sebab nak lepak2
sedut2 hembus udara segar...
makan-makan sayur segar....murah2...
jagung manis...fresh dari ladang
masam masam manis strawberrykan???


tapi...
kalau cuaca pun dah ala2 kat kampung aku je...
sayur pun dah tak banyak choice
even...kedai jual bunga pun tak meriah macam dulu....
pekejadah bai??


aku tau ko nak untung lebey...sebab permintaan bertambah
sampai ko tarah semua bukit yang ada....
tapi kalau dah semua ko nak gondolkan...
cuaca pun tak sejuk sangat ...udara pun tak fresh...
apa guna ko nak cucuk bagai?????
yang rugi korang jugak...
kamonla....upla mind korang...
patutlah si karam walia tuh marah bebenor...


aku tak dapat bayangkan cameron 20 tahun akan datang...
maybe suhu di sana adalah lebih kurang suhu macam bukit belakang umah aku je waktu pagi...
maka lebih baik aku berkelah di sana saja....jimat duit..jimat minyak...makan pun free sebab suruh mak masak....hahaha


lagi satu.....aku dok peratikan....
where 's malaysian workers?
hurm.... again..again....same story...
bukan aku anti foreigner workers tapi.... its reality...
bila ruang pekerjaan warga tempatan kian sempit...
samada ko memilih atau orang tak memilih kau!


eh...emo pulak??
kan tengah citer tang holiday..... hikhik...


trip kali ni , pak bakar iaitu merangkap abang kepada tok man dan zana , dak opis aku...
tapi aku kesian pak bako sebab aku dia datang pada hari kedua malam..
so...hari last day barulah sempat jenjalan...


ala... its only cameron.... tak payah citer byk2kan?
jom layan gambar dulu...


ntah ape si adam ne bebel....si q tak lepas kaki si hubby aku....sampai je cameron terus tak nak jalan...nak minta dukung je..so aku kan tak larat maka bapaknya la dukung ke hulu hilir....

dari dulu aku selalu teringin nak stay kat kuarters pekerja ladang boh ne....  look ohsem kan?

datin-datin

datin bergambar..... posisi yang tidak menarik! cis!

datin hepi peace!!!!!!!!!!!!!


overall....trip kali ne biasa je...
takde yang menarik...
maybe nex year.... tukar angin la pulak...
huhuhu..
neway dah nak cuti sekolah...konfem jem ...

No comments: