please clik eh..

Friday, May 6, 2011

bila extra size macam aku nak bergaya... kalau salah bergaya.. anda akan dikeji

aku dah lancarkan perang dengan tekak aku sendiri.


sebab..selagi kalau boleh sumbat..aku akan sumbat perut dengan kejam.
semalam aku aku terpana bila semua baju yang aku sarung kat badan aku semua ala-ala sarung nangka.

sapa yang harus aku salahkan?
sape?
sape?

of kosla diri sendiri bai...
dem.

hilang semangat nak bergaya kat kerja kahwin esok.
huahhhhhhhhhhhhhhh! tensi.
susah tau nak cari fesyen untuk badan bersaiz besar...
lagi susah kalau  nak cari fesyen yang cantik ..at least to make fresh look.
jarang ada designer yang buat baju xtra plus
 ..maybe ada tapi tak meluas cam ...


' koleksi baju bersaiz besar musim bunga '

atau 

' new extra size design for summer by vera wang '


ada? takder kan? kan?

kenapa sikitnya fesyen orang-orang seangkatan dengan aku kat luar sane???
sebab aku rasa...



~ kami tak dapat tunjukkan tulang temulang macam model saiz 1. yang ada hanyalah lemak...

cantikkah kalau hanya tinggal temulang ?

lemak-lemak sana sini


~ masa untuk jahit lebih panjang kerana sebab baju lebih lebar, jadik lebih kain dan  lebih benang...


fesyen yang senang, ringkas dan jimat kain.


~fesyennya adalah terhad... samada kau nak reka fesyen bungkus macam kaftan atau jubah atau kau reka baju yang memberi ilusi kurus....



~ memang sudah menjadi persepsi baju ituwww akan lebih cantik kalau d badan lansing daripada si chubby pakai baju yang sama...





pilihan di tangan masing2... bagi aku , aku hanya nak mengelakkan kalau pakai baju yang memberi ilusi dan komen yang macam ne...

'eh. tengah pregnant ker?'

cibai.

anyway, kau gemuk ke atau kurus..masing2 ada hak untu bergaya... janji tahu limit dan batasan sebagai orang timur dan Islam semestinya.

please..leher anda juga aurat ye...x paham kenapa pakai tudung tapi nampak leher jinjang itik???

somebody giv me url..untuk beli baju extra plus..tapi agak seksi skitlah kalau korang nak tengok.... jom jengok kat extra siza


apepun isu orang berbadan besar bukanlah sehingga menjadi masalah negara...tapi ubahlah pandangan anda terhadap insan-insan berbadan besar... berilah mereka nafas serta sedikit ruang dan peluang... 

aku skang tengah keep on healthy diet  dan skang aku tengah tengok  gambar tyra bank
( sambil sapu krim mustajab dengan hajat di hati akan ramping bagai nora danish hendaknya)


3 comments:

zulkoa said...

eh..ko pregnant ke?..haha

LIFE is KARTUN said...

eh tgh pregnent ke? lawak2 :))

sarah said...

mr.ubi dan mr. nadzreen : wish untuk hempok korang!Hua..hua..hua... sedih betoi!