please clik eh..

Sunday, May 8, 2011

i wish malaysia ada winter....

hujung weekend yang amat memenatkan.
Malaysia pulak macam terbakar.. panas terik gila babas.

balik kampung. pun panas jer. nasib umah mak mertua den..
kalau tak kompem aku pakai apa yang patut dipakai je..hahaha..
adakah seperti ini...





hahahahha...mampus aku kene rejam kalau pakai macam ne... sangat tidak elok yer
untuk kanak-kanak bawah 18  tahun melihat anda pakai begini..

tapi sangat heaven untuk suami di luar sana jika isteri anda memakai begini  kan??? 
aku tau dah...
kan?kan?
aku kalau pakai macam ne depan laki aku.. tahulah nasib aku malam tuh..hahahhaha...ops.ini sangat lucah.


neway,selamat pengantin baru buat kawan hubby aku..Junhairi dan isteri tersayang
tapi memang panas gila..aku leh bayangkan ko bersampin bagai ..dalam cuaca macam ne...
aku tengok ko jalan pun dah laju bagai...tak ayu langsung dah aku tengok..
mesti azab pakai baju songket tuh kan???? takpelah jun... kahwin sekali je..azab pun sekali je..


aku yang amat matching dengan tema pengantin..  



oh ye..selamat hari ibu kepada semua ibu,emak,ummi,mama,amma and the rest...



to PUAN SA'DIAH,





dalam dunia ini , Allah bagi along seorang emak sahaja
seorang emak yang tak mungkin along gantikan dengan apa jua 
dulu mungkin along tak tahu bagaimana payah menjadi seorang emak
tapi Allah bagi along peluang menjadi seorang emak 
dan merasa betapa payahnya membesarkan anak-anak
terima kasih emak.


to PUAN KAMSIAH



Walaupun saya masih baru dalam keluarga emak..
tapi layanan emak kepada saya macam saya dah lama dalam keluarga emak
emak, saya sangat suka masakan emak walaupun saya jarang tolong emak kat dapur.hehe
terima kasih emak atas segala-gala...




korang dah wish kat emak korang?



neway,aku nak wish tahniah pada my lil bro, aim coz berjaya menjejak kaki ke uitm alor gajah dalam dip in maskot.. opss mescomm... hehehe...
akhirnya setan kecik ne masuk u gak...
penat dow jaga adik laki ne  sorang...
dahla kuat kelentong kitaorang... perasan hensem pulak tuh...x larat aku

aku ingat lagi masa aku balik kampung bulan lepas
aku terjaga sebab qisha nangis.. aku turun ke dapur nak amek susu.
tergerak hati nak jengok si aim ne, aku tolak pintu bilik dia..tup-tup terkena si aim ne
aku terkejut la..pehal mamat ne pakai baju lawa-lawa.. aku tgk jam kul 12.30 malam

erra pazira           : kau nak gi  mana pakai suar jeans ne? nak kuar yer?

adik erra pazira    : tak g manelah...nak tido lah ne ..

dia pun bukak cermin mata dan baringlah kononnya...

tapi aku kan bijak..aku dah agak..mesti dia nak kuar..tak lama beb...aku check bilik dia dalam 10 minit..tengok je dia dah hilang...

kan aku kata? dasar pelesit setan tol...
aku ape lagi...kau ingat kau pandai..silap bai kau nak tipu aku ...
kau ingat kau ada kunci ko boleh masuk kuar senang hati ...
meh sini aku kunci sendal pintu ne... ko tido lah ngan kucing mak sal kat luar rumah

aku tunggu dengan sabar...
tau pukul berapa dia balik???
1 pagi? 2 pagi?
pukul 4 pagi beb... 

tup-tup dia kol aku...tau pulak takut nak tepon ayah...

jagan harap aku nak angkat..aku nak tengok berapa lama ko leh tahan...

dalam sejam, kawan dia sms aku..amboi pakai backup nampak!

kawan adik adik erra pazira  : kak, tolong bukak pintu .aim tunggu kat luar. dia dah abis kredit...

erra pazira : oh..tau pulak nak masuk? pandai2 tipu nak kuar ,,bior tinggal kat luar

kawan adik erra pazira : eh, dia tak bagitau ke kitaorag lepak Mcd? sian die kak

erra pazira : ade akak kesah? bior dia tido dengan hantu mak limah

time ne aku dan kawan adik aku dah tergelak2 ...ilang marah aku..tetiba kesian pulak.
aku pun bukak la..boleh dia buat muka tak bersalah?? sepak boleh tak?

erra pazira : nape ko tipu along???? konon tak kuar....

adik era pazira : ala, aim g sekejap je..( kepala hotak ko sekejap)...sian aim kene geget nyamuk.

time ne dia buat muka kesian sambil merayu-rayu rahsia kan dari mak bapak aku...yelah aku rahsiakan...

last word dari aku: along memang marah kau kuar senyap2 tak bagitahu .. lagi along marah sebab kau tak  tapau  BERGER McD untuk along... siot tul kenyang sowang2..

hehehehe....
eh..tadi aku kata nak rahsia yer... tercerita pulak...hahahahha




perhatian: jika anda melihat budak ini berkeliaran, sila hantar ke balai polis berdekatan .

3 comments:

Anonymous said...

hahaha....orait klu ak nampak ak kol polis...sian akak...nk pekena burger McD skali skala...

sarah said...

TUH LA..JOMLA PEKENE MACD...

Hani Suraya said...

hahaha...bagos betol pnye aiem! =))