please clik eh..

Tuesday, May 31, 2011

barisan khalifah muda...

melihat mereka turun dari van..seorang demi seorang..hati aku dah tersenyum...
hati aku tak berhenti mengucap subhanAllah... melihat kebesaran Allah
melihat sekumpulan anak muda yang telah ditarbiah sifatnya,
lemah lembut bicaranya,
hati yang penuh dengan keimanan....
meruntun hati seorang ibu dan juga seorang wanita....

BARISAN IMAM MUDA


sebab ketika kawan-kawan mereka ...
leka dengan breakdance
sibuk mengundi artis kesayangan dalam rancangan mentor dan AF
khayal dengan american idol
tengah syoknya karok lagu justin bibir
bestnya berjalan berdua-dua dengan buah hati

mereka memilih untuk berjuang di jalan Allah
pengisian malam mereka dengan hafazan ayat -ayat suci Al-Quran
bagi aku ..bukan mudah untuk istiqamah dalam amalan harian
sedangkan untuk ungkap bismillah pun kadang2 tak terbuat
inikan pula berdakwah di jalan Allah

beruntunglah ibubapa mereka
bertuahlah pasangan mereka
Subhanallah.....

aku?
masih begini...
kabur di jalan yang sepi...
namun aku percaya....Allah maha penyayang
aku pohon agar suatu hari nanti aku juga berubah menjadi insan yang lebih baik dari sekarang.




aku terus juga berdoa agar banyak lagi pelapis-pelapis khulafah Islam dilahirkan
Ya Allah..masayarakat sekarang terlalu dahagakan pemimpin Islam bertauliah dan jujur serta amanah di jalan MU....Kurniakanlah kami rahmatmu Ya Allah...lahirkanlah pejuang-pejuang Islam seperti Saidina Abu Bakar, Saidina Umar Al-Khatab, Saidina Uthman Affan, Saidina Ali Abi Talib 



Masa di hari belia ..sempatlah berjumpa dengan mereka..tapi melihat dari jauh sajela..hikhik....

 
DAPAT BERGAMBAR DENGAN KERETA PUN JADILAH....






 
masa gambar ne diambil...aku ada di depan mereka tetapi agak terselindung dengan cameraman yang agak ramai kala itu

aku tetiba jer sebut 'ALLAHUAKBAR'

tak pasal-pasal semua cameraman tuh pandang aku...
pehal pulak budak ne takbir tetibakan?

ada satu mamat ne tanya...

dik..tiba-tiba je takbir...ko terbakar ke?

hehehe.



No comments: