please clik eh..

Sunday, May 29, 2011

ke pintu menara gading....

adik aku yang paling bongsu dah selamat mendaftar ke uitm lendu
mak, ayah dan yana yang hantar dia...
aku ingat nak joint same-same havockan keadaan tapi last minute kene g bengkel ...
apa nak buat..tugas tetap tugas.....


aku terpikir-pikir mcamanelah perasaan emak dan ayah aku?
yelah...kami hanya 3 beradik....
aku di sini, yana di segamat dan kini aim di melaka pulak.... mesti mereka kesunyian ...
mahunya tak...selama ini biasa si aim tuh yang serikan suasana..tetiba dia pergi belajar....
rumah kecil itu pasti akan sunyi tanpa gelak ketawa kami

masa dulu, pertama kali aku melangkah pergi....honestly rasa macam gembira...
yelah..no more babling, no more arahan..and the best think is kau bebas to do anything asalkan ko tak buat mende2 yang bukan-bukan.....

tapi sejak ada anak ne...barulah aku paham perasaan emak
tapi apa daya....kami melangkah mencari ilmu...mencari masa depan yang terbaik
demi membalas jasa emak dan ayah....

pesan ayah dulu suatu waktu dahulu....

long....kau anak sulong ayah...
kau lah nanti jadi contoh pada anak-anak ayah yang lain
kalau kau dapat masuk u nanti.... adik-adik kau pun mesti berlumba nak masuk u jugak
beri contoh pada adik-adik kau


buat aim...
selamat menjalani kehidupan baru di sana
jangan mudah leka dan fokus belajar
cari dan cintailah ilmu....

kami sentiasa mendoakan kebahagian kamu.....


tq dak gumuks for the pic...gua cilok...




he-s our heart..... 

mak, ayah dan si manja aim

amacam...? ada gaya budak u tak?

1 comment:

LIYANA ONLEY said...

oit !
apa cilok2 ne haaa..hahha